Paardekam Suspension
Pro Carbon
DWS Decals
Motorhuis de Doelen 2
Jopa
VHS Tuning

Advertenties

JvH Designs
Hydrowear
Ladessa
SKS Process Components
Bull SP
Derks MX Racing
MX Shop Midden Nederland
EK Motors
Motor2000

Motortest: Wat vind Lars Griekspoor van de KTM 2019 modellen?

Deze week staat in het teken van de presentatie van de KTM 2019 modellen in het Italiaanse Malagrotta.

Motortest: Wat vind Lars Griekspoor van de KTM 2019 modellen?

Namens Motocrossplanet was Lars Griekspoor aanwezig om de vernieuwde modellen te testen. Lars rijdt zelf ook op een KTM en we waren dan ook zeer benieuwd wat zijn bevindingen zijn over de 2019 modellen.

 

 

Voordat Lars voor de eerste keer het circuit opging, wist hij al het volgende te melden. ‘’Alle modellen zijn voorzien van het superlichte WP AER 48 upside-down fork systeem. Daarbij hebben ze een nieuwe triple clamp voor een betere prestatie van de vorken. Uiteraard zijn de graphics ook vernieuwd, wat voor een frisse uitstraling zorgt en is er een nieuw buddy-seat  ontwikkeld wat voor een beter gevoel met de motor zorgt. Iedere motor wordt geleverd met de vertrouwde plastic stand maar ook hiervoor hebben ze een extra mogelijkheid gemaakt. Deze kun je namelijk net als de oude in de achteras doen, maar nu is het ook mogelijk om hem tussen het voorwiel te plaatsen voor tijdens het transport zodat de vering niet te ver ingaat, wat beter is voor het luchtsysteem.’’

 

 

Na deze informatie wilde hij natuurlijk niets liever dan het circuit op om te voelen of de aanpassingen ook op het circuit goed merkbaar waren. Lees hieronder per model zijn bevindingen:

 

KTM 450 SX-F:
De KTM 450 SX-F heeft heel veel power maar is erg goed doseer baar, power op het juiste moment en is heel makkelijk om mee te rijden. Dit model veert iets beter dan de 350 en 250 en voelt iets harder aan. Hij vangt de knippen goed op en houdt daarbij zijn comfort net zoals de andere modellen dat ook hebben. De 250 2-takt en 450 4-takt behoren natuurlijk qua vermogen en klasse bij elkaar, maar de 450 is veel beter doseer baar en heel erg gemakkelijk om mee te rijden. Geen bruut ding maar een motor waar je lekker ontspannen mee kunt rijden. Door het goede contact met grond krijg je veel feedback wat de motor doet en is er zo mee weg te rijden.

 

 


KTM 350 SX-F:
De KTM 350 SX-F veert goed en reageert goed. Je kunt er mee rijden als een 250 SX-F met over het gehele gebied gedoseerd meer power. Het rijgebied qua toeren is niet te vergelijken met de 450 maar gaat meer richting de 250 4-takt. Ook dit model rijdt erg gemakkelijk.

 

 


KTM 250 SX-F:
De KTM 250 SX-F is van onderuit goed en loopt heel lang door. Je merkt dat je met een 250 veel in de hogere toerengebieden moet rijden. Hij stuurt goed en je krijgt hem overal waar je hem hebben wilt. De vork is standaard wel aan de zachte kant, waardoor hij soms wat onverwachts doet maar dit is op een makkelijke manier te verhelpen. Verder heeft hij veel comfort en reageert goed.

 

 


KTM 250 SX 2-takt:
De KTM 250 SX is een goede en sterke motor, met een heel groot gebied waarin je kunt rijden. Geen grote schokkende veranderingen ten opzichte van vorig jaar, alles iets verder doorontwikkeld. Een grote verandering is de nieuw ontwikkelde voorbocht. Voorheen kwam het weleens voor dat je in linker bochten met de pijp de grond raakte. De voorbocht is nu een stuk compacter en dus beter. Dit alles zonder vermogensverlies.

 

 


KTM 150 SX 2-takt:

 
De KTM 150 SX is net een 125cc maar dan over het hele gebied sterker en loopt goed door. Het grote verschil met de 125cc is dat de 150cc beter onderuit is vanuit de lage toeren. Hij stuurt heel erg goed en is geweldig om mee te rijden. Voor mij was dit een leuke motor om mee te spelen. Met deze motor heb je veel gevoel op de baan met wat je aan het doen bent. De lichtere versie, KTM 125 SX 2-takt loopt lang door en is qua handeling heel goed. Wanneer je goed in de versnellingen rijdt, is het gas respons erg goed. De vering is wel wat zacht maar dit is naar ieders wens op de juiste manier af te stellen.

 

 

 

Mocht u nog meer willen weten over de 2019 modellen neem dan contact op met uw dichtstbijzijnde dealer: www.ktm.nl

 


Twin Air
Resa Racing

Reacties

Advertenties

MX Boost
Mellendijk MotorParts
Twenty Racing Suspension
GT Team
VdLaarRacing
Motorcentrum Eibergen
Peter van de Laar
Gebben Motoren