Eddy Lemmens Motorsport
Cross Shop
MX 4 All
R Kokx Enduroverhuur
Bruggen Tweewielers
Speedsecure

Advertenties

Alfred Gerrits Motoren
Motorcross Aad
Airfiltercleaner
Robbe Motoren
Portugal Offroad
Maichel Visser
Ratering BV
Double D Designs
ATM Cylinder Technics
Toine van Dijk

Een echte allemansvriend: Suzuki RM-Z450 model 2018

De Suzuki RM-Z450 model 2018 is een echte allemansvriend zo bleek na de test in het Franse Bitche.

Een echte allemansvriend: Suzuki RM-Z450 model 2018

Nadat Suzuki de laatste jaren geen grote veranderingen meer had doorgevoerd aan haar RM-Z450 model kregen we begin dit jaar op de basis van het fabrieksteam van Suzuki een presentatie waarbij bekend werd gemaakt dat de fabrieksrijders (Armanis Jasikonis en Kevin Strijbos) met een compleet vernieuwd model van start zouden gaan in het wereldkampioenschap MXGP. 

 

 

De eerste indruk was veelbelovend en we reisden dan ook vol verwachting af naar Bitche in Frankrijk waar we de mogelijkheid kregen om de RM-Z450 model 2018 te testen. Door de regenval was het circuit wat modderig en dit zorgde ervoor dat we de machine met Wiljan van Wikselaar optimaal konden testen.

 

 

The Winning Balance

Suzuki heeft zich bij dit model bezig gehouden met het vinden van een balans tussen de drie belangrijkste dingen: RUN, TURN en STOP. Dit houd in dat ze het bij Suzuki zeer belangrijk vinden dat de motor niet alleen op het vermogen of alleen op het sturen verbeterd wordt maar dat het gehele concept beter wordt en dat hij zo aan alle nodige eisen voldoet, zowel op het sturen, als veren en het vermogen. Zo hebben ze de luchtinlaat verbeterd, de inspuiting van de brandstof vanuit de injector veranderd, gezorgd voor een hogere brandstofpompdruk en de nokkenas en de zuiger zijn verbeterd. Het frame, het subframe en de achterbrug zijn helemaal nieuw ontworpen. Ook zijn de wielbasis en de zithoogte veranderd. De nieuwe RM-Z450 beschikt over een nieuwe SHOWA (BFRC) schokbreker en maakt de SFF luchtvork plaats voor de vernieuwde spiraalveervork. Verder is zijn uiterlijk aanzienlijk verbeterd en heeft hij een lichtere kunstof 6,3L tank en heeft hij van voren een grotere remschijf van maar liefst 270mm.

 

 

Indruk

De eerste indruk was meteen goed, de motor ziet er door zijn spitse look erg goed uit en ik hoefde niet lang te wennen om lekker me rondjes te kunnen rijden. De zitpositie op de motor is duidelijk verbeterd waardoor je nu echt OP de motor zit. Het zadel is iets hoger geworden waardoor je makkelijk van positie kunt veranderen op de motor dus wanneer je naar een bocht toe rijd, is het makkelijk om even naar voren te schuiven en ook weer terug. In deze nieuwe RM-Z450 zit het vermogen overal, rustig van onderuit een bochtje afdraaien is dan ook geen probleem, maar ook in het midden en top gebied zit er genoeg vermogen. Door de verbeterde luchtinlaat en de andere inspuiting van de benzine is de gasrespons verbeterd en dat is duidelijk te merken, zelfs nu de baan wat nat en glad was kon je de achterkant bijna besturen met het gas. De vernieuwde vering voelde geweldig aan, vooral achter was hij heel rustig en volgde hij perfect, een zeer stabiele motor die je met gemak door de kortste bochtjes heen kunt draaien. Deze nieuwe RM-Z450 is een echte allemansvriend. Of je nu een amateur of een prof bent, de Suzuki RM-Z450 heeft voor iedereen het juiste antwoord.

 

 

Met dit nieuwe model hebben ze bij Suzuki echt een hele grote stap gemaakt! Voor meer informatie kunt u kijken op www.suzuki.nl

 

BTC Scooters
AGM Scooters

Reacties

Advertenties

Reiger Suspension
Hinson
De Jong Tweewielers
WLM Design
Honda Overig Nieuws
Hartelman Motoren
Friezenkamp APK
TVE Sport
MVD Racewear
VdLaarRacing
EHR Tuning