KTM Shop
Schel Bedrijfswagens
Heli Motors
EK Motors
DTI Air Filters
DP Racing

Advertenties

Resa
RSE MX
Pol Motors
WLM Design
AGM Scooters
Arjan Brouwer Trading
RB Decals
Shocktherapy
HNR Tuning
R2R store
Derks MX Racing

Bekijk nu het circuit voor de Red Bull Knock Out 2018

The Wall of Death, Joker Loop en een Mystery X-Loop... De nieuwe track van Red Bull Knock Out moet vragen oproepen bij menig deelnemer en fan. Wij vroegen ontwerper Greg Atkins alles over deze track.

Bekijk nu het circuit voor de Red Bull Knock Out 2018

Hoe verschilt deze track van vorige editie?

De area is kleiner, maar intenser. Meer meters op een kleiner oppervlakte betekent meer bochtenwerk. We hebben de track verplaatst richting de pier en het hotel, dichterbij het publiek. Dit hebben we gedaan zodat het publiek nog beter kan genieten van alle vette bochten. 
Er zijn ook nieuwe obstakels in het parcours. Bijvoorbeeld The Wall of Death, een (bijna) verticale muur met een kleine jump ervoor. Maar ook The Mystery X-Loop is een toevoeging, deze zal geheim blijven tot het evenement.

Waarom is de track 4,5 kilometer lang?

Eigenlijk is de track maar 200 meter korter dan vorig jaar. We gebruiken minder ruimte, maar de ruimte wordt beter benut. Zo zitten er meer bochten in de baan.

Waar moeten riders zich op voorbereiden?

Red Bull Knock Out is dit jaar meer een marathonrace. De race is langer, vooral de finale. Ze moeten behoorlijk fit zijn en het onbekende zal ze bang maken. The Mystery X-Loop zal, zoals gezegd, tot de start van de race geheim blijven en riders moeten er tijdens de race achter komen hoe ze de X-Loop het beste kunnen nemen. We gaan met hun 'minds fucken'. 
The riders have to be bloody fit.Greg Atkins
De riders moeten super fit zijn, van het leven genieten en vooral veel plezier hebben.

Waar gaan de meeste crashes plaatsvinden?

Er zijn twee plekken waar ontzettend veel gaat gebeuren. Dit zijn The Mystery X-Loop area en The Wall of Death. Laten we het zo zeggen, het publiek zal blij zijn met deze stukken. Het normale motorcross-geweld, maar dan zwaarder en zwaarder.
 
Klik hier om de beelden te bekijken en het hele artikel te lezen.

 


TMV
WPM Motors

Reacties

Advertenties

24MX
V1MX
2 Faces Graphics
Hartelman Motoren
Brouwer Motors
Mulders Motoren Multimedia
VdLaarRacing
Dizz Factory
MX Nieuws
BTC Scooters
RR Racing
VTS