Jamopa
MX Limburg
Ecooter
DWS Decals
Bihr
Ecooter

Advertenties

DWS
Fred\'s MX Revisie
Mino MX Parts
VdLaarRacing
BGR MX Racing
Smits Bike Suspension
Paez Racing
Fobbe Campers

CL Brakes-remblokken C60 voor S 1000 RR 2019

Of het nu om de auto, motor of mountainbike gaat, CL Brakes-producten zijn altijd ontwikkeld met het oog op wedstrijdrijden.

 CL Brakes-remblokken C60 voor S 1000 RR 2019

Het lang bestaande partnership met Johann Zarco tijdens zijn seizoenen bij Moto 2 is daar het perfecte voorbeeld van. Daardoor is de ontwikkeling van de laatste generatie gesinterde C60-remblokken met een keramische behandeling mogelijk geworden.

 

Het zijn dezelfde remblokken die vandaag de dag aan klanten worden aangeboden voor uitsluitend gebruik op het circuit. Ze zijn ontwikkeld om de beste en hoogste wrijvingscoëfficiënt te verkrijgen, wat het mogelijk maakt om steeds weer de grenzen van het remmen voor de veeleisende gebruikers ietsje te verleggen. Ze profiteren bovendien van een keramische behandeling voor intensief gebruik.

 

De praktijk van de motorfiets op het circuit eist het uiterste van het materiaal. Enerzijds door de hoge snelheden en anderzijds door de intensiteit van het afremmen. De nieuwe keramieken C60-remblokken van CL Brakes zijn perfect aangepast voor supersportieve, sterkere en snellere motorfietsen, onderhevig aan aaneenschakelingen van accelereren en remmen die zeer sterke en zich herhalende temperatuurverhogingen met zich meebrengen. 

De C60-remblokken zijn een technisch antwoord op veeleisende bestuurders tijdens sterk ondersteunend remmen, kort of lang, voor gebruik op het circuit. De CL Brakes-remblokken, die gefabriceerd worden in de historische Franse industrieplaats Gennevilliers, maken gebruik van een materiaal uit gesinterd metaal, een legering van metaal en grafiet verkregen door het sinteringsproces. Is de legering eenmaal verkregen, dan wordt deze onder druk geagglomereerd op de sokkels, waarna het geheel wordt verhit bij een zeer hoge temperatuur om een stevig, hecht object te produceren. Dat is het sinteringsproces. De keramische behandeling op de C60-remblokken garandeert een hogere wrijvingscoëfficiënt en mechanische weerstand dan die van traditionele remblokken. De weerstand tegen hitte en temperatuurverhogingen garandeert constant hoge prestaties van de remblokken bij de herhaling van het remmen, kort of lang.

De C60-remblokken zijn uitsluitend bestemd voor intensief gebruik op het circuit. Alle remblokken van de CL Brakes-remmen profiteren van de NoNiTech® technologie. Ze bevatten geen asbest, nikkel, lood of andere toxische stoffen.

De C60-remblokken worden natuurlijk toegepast in sportieve, moderne motorfietsen, maar ook bij oudere modellen zoals de Ninja 750 vanaf 1989, de GSX-R sinds 1993 of de  Aprilia RS 125 sinds 1993. En vergeet ook niet eventuele toepassingen bij Supermotard voor gebruik op het circuit.

 

Over CL Brakes :

CL Brakes onderscheidt zich als dé specialist in remblokken van gesinterd metaal. Men moet teruggaan tot het midden van de 90-er jaren om de uitgangspunten van deze technologie te vinden die op de motor worden toegepast. Maar het ontstaan van de onderneming gaat terug tot het eind van de 19e eeuw toen twee vennootschappen werden samengevoegd en Carbone Lorraine vormden. Tijdens dat tijdperk komt La Compagnie Lorraine voor elektriciteitskoolborstels tot stand in Meurthe-et-Moselle in 1891. Eerst vervaardigt zij daar elektrische motoren, dynamo’s en elektrische lampen, en daarna begint zij ook met het produceren van “koolborstels” bestemd voor de elektrische verlichting. Tegelijkertijd produceert de maatschappij Le Carbone, opgericht in 1892 in de regio rond Parijs, dynamoborstels voor elektrische motoren. In 1893 ontdekt en patenteert Charles Street, ingenieur bij Le Carbone, het proces voor de grafitering van koolstof, dat de fabricage van synthetisch grafiet mogelijk maakt. Carbone Lorraine is in 1937 voortgekomen uit de fusie van de twee ondernemingen.

Eind jaren ‘30 stort de aldus gevormde nieuwe entiteit zich in de fabricage van metalen remvoeringen voor de luchtvaartsector, en daarna voor de spoorwegen. De komst van de TGV midden jaren ‘80 maakt het mogelijk om deze activiteit nog wat verder te ontwikkelen. Een van de ingenieurs van de productiefabriek (nog altijd gevestigd in Gennevilliers sinds 1937) komt op het idee om de technologie van de gesinterde legering op zijn eigen motorfiets toe te passen. Na positieve resultaten worden de remblokken van 1993 tot 1995 uitgeprobeerd bij wedstrijden. En het is in het jaar daarop, in 1996, dat de onderneming besluit om zich op die nieuwe markt te storten. Het merk is dan de eerste om metalen remblokken te introduceren ter vervanging, als onderdeel van de klantenservice. In 2001 lanceert Carbone Lorraine, sterk geworden door haar ervaring met de producten voor wedstrijdmotoren, de RC6-remblokken bestemd voor de autosport. De mountainbike-producten verschijnen vanaf 2005. In 2008 wijzigt de auto-, motor- en mountainbike-activiteit van de groep Carbone Lorraine de naam in CL Brakes. Sinds 2017, na tien jaar onder de vleugels van de Faiveley Transport-groep, is dit onderdeel nu geïntegreerd in de Flertex-groep.

Vandaag de dag verzorgt de fabriek de productie van een miljoen rembloksets per jaar in meer dan 40 landen over de hele wereld.

Aanbevolen verkoopprijs : vanaf 82,95 euro

 

Contact: BIHR www.bihr.eu

 

 


DWS Decals

Reacties

Advertenties

Motorclean
Auto Valk
Honda
Harmsen MX Service
Paashuis Motoren
MX Stage Nederland
De Roo Campers
Motorcross Aad
Moto Master